fredag 7 mars 2014

Kamratrespons om koalan

Med inspiration från förra veckans lektion om Austins fjäril ritade jag av en bild av en koala som jag visade för klassen.

Frökens bild


Bild från ne.se
Eleverna fick ge kamratrespons till mig utifrån koalabilden jag hade ritat. De fick ge mig stjärnor och säga positiva saker om det som var bra. Sedan fick de ge en idé genom att berätta vilka detaljer i bilden jag kunde förbättra.

Jag kände mig väldigt glad efter responsen, jag fick mycket beröm: fina stora öron, bra form på trädgrenen. En hel del handfasta tips som jag ska ta tillvara fick jag också, t.ex. att rita nosen mer ovalformad (istället för cirkelformad) och att rita klor på tassarna.

Era barn har redan kommit långt med att ge bra respons på bilder. De fick ge varandra två stjärnor och en idé och de flesta har redan hunnit börja rita på bild nummer två. De är väldigt sugna på att förbättra sina bilder.

I nästa vecka ska vi träna mer på att ge kamratrespons både på bilder och läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Information angående bygget på Bryngelstorpskolan

Nu är bygget på skolgården i full gång och flera entreprenörer med personal är på plats. Det har tyvärr skett en hel del skadegörelse på by...